30 Temmuz 2007 Pazartesi

yazmak, nefes almak

Yazmak, nefes almak.
Yazdığım müddetçe nefes alıyor, arınıyor ve rahatlıyorum. Zihnimdekiler boşlukta yok olmayıp belli bir yerde depolanıyor sanki. İşte bu nedenle blog tutuyorum. Bir yıldır devam eden bir meşgale blogta yazmak. İlk başlarda devamlı olabileceğimi düşünmemiştim nede olsa defalarca günlük tutmaya çalışmış ama başarısız olmuştum. Fakat artık iyi biliyorum ki blog sadece sanal bir günlük değil, paylaşım ortamı. Günlük tek kişilik bir oyun gibi oysa blog, sosyal bir birey olan insanın başkaları ile iletişim kurma çabası.

Sanal günlükler pek kişi tarafından yoğun olarak eleştiriliyor. Oysa ben sanal günlüklerin değişen dünyamızda farklı pencere açtığını düşünüyorum. Bir zamanlar insanlar dumanla anlaşır ve birbirlerine haber gönderirken günümüzde artık teknolojinin etkisiyle pc’leri kullanıyor ve onun getirdiği imkanlar dahilinde bloglar tutuyoruz.

7 yorum:

Adsız dedi ki...

söylediklerine katılıyorum da asıl hayırlı uğurlu olsun demeye geldim ben... :)
pembe pembe pek güzel olmuş...
ben de mi kaçsam bu taraflara bilmem ki...

beyazkedi dedi ki...

evet evet züleyla sende gel hep beraber olalım. hem burasının sağladığı imkanlar daha geniş. insan şaşırıp kalıyor.

Ümit Kurt dedi ki...

> Yazmak, nefes almak.

Gerçekten öyle. Yazdıkça rahatlıyorum, nefes alıyorum. Beni boğulmaktan alıkoyan şey yazmak.

Ve dediğin gibi kendi bloguma günlüğüm desem de bu klasik günlük kavramından çok öte bir şey. Ve kimileri eleştirse de blogları, ben çok seviyorum. Kanımca tarihteki en güzel şeylerden birisidir bloglar, internetin kendisi kadar önemlidir.

Adsız dedi ki...

güle güle kullan yeni sayfanı. iyi yapmışsın. ben de günlerdir giremiyorum blogcuya. yorum yazabiliyorum, kendi bloguma giremiyorum. ben de geçmek istiyorum buraya. herkes blogcudan kaçıyo yavaş yavaş zaten.

çok güzel olmuş. güzel yazılar yazman dileğiyle.

beyazkedi dedi ki...

saol tuğbacım, evet sende geçmelisin buraya.

Adsız dedi ki...

sana tamamen katılıyorum...tadında paylaşımlar daima güzel ve faydalı..

Adsız dedi ki...

blog olayı internetin başına gelmiş en güzel şeydir.

ortalama 20 yıl içinde web 'deki içeriğin yüzde doksanını kullanıcılar girecekler. bunlar sözlükler bloglar forumlar aracılığıyla olacak. aslında farkında olmadan tarihe not düşüyoruz.